Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
10-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS
fot. Adam Kilian - EU44-009, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
PKP Intercity unieważniły przetarg na wyposażenie lokomotyw EU44 „Husarz” w urządzenia ETCS poziomu 1 i 2. Do udziału w postępowaniu znów nikt się nie zgłosił.

Przedmiotem zamówienia było dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R. Miały one zostać zamontowane we wszystkich 10 posiadanych przez PKP Intercity lokomotywach produkcji Siemensa. Obowiązkiem zwycięzcy przetargu miało być także świadczenie usług utrzymania urządzeń przez trzy lata.

Pojazdy po doposażeniu (na które przewidziano dwa lata od zawarcia umowy) miały mieć homologację na Polskę, Niemcy, Czechy i Słowację. Wyposażenie w urządzenia ETCS – oraz odpowiednie dostosowanie linii kolejowych, za które odpowiadają w Polsce PKP PLK – miało umożliwić pełne wykorzystanie parametrów lokomotyw EU44. Choć ich prędkość maksymalna wynosi 200 km/h (a rekord prędkości pobity w 2009 r. na CMK – 235 km/h), od chwili dostarczenia pierwszego egzemplarza w grudniu 2008 r. PKP Intercity nigdy nie prowadziły nimi pociągów jadących szybciej niż 160 km/h.

Na sfinansowanie zamówienia spółka zamierzała przeznaczyć 34 293 017,34 zł brutto. Niestety, mimo zainteresowania ze strony potencjalnych wykonawców – o czym świadczą zadawane pytania oraz częste przekładanie terminów (postępowanie ogłoszono jeszcze w roku 2021!) – nikt nie złożył ofert. Ostatniego dnia 2024 r. zamawiający musiał więc unieważnić przetarg.

Nie była to pierwsza próba wyposażenia „Husarzy” w urządzenia ETCS. O unieważnieniu pierwszego postępowania (z tego samego zresztą powodu) pisaliśmy już przed ponad jedenastu laty, w listopadzie 2013 r. Również w roku 2020 chętnych zabrakło. W efekcie jedyny „Husarz” wyposażony w urządzenia sygnalizacji kabinowej ETCS (ale tylko poziomu 1) to egzemplarz wykorzystywany w latach 2011-2012 do testów systemu ERTMS na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Wysłaliśmy do PKP Intercity pytania o dalsze plany w tym zakresie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: Przetarg na obsługę linii regionalnych

Prawo i polityka

Podkarpackie: Przetarg na obsługę linii regionalnych

Roman Czubiński 08 stycznia 2025

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Infrastruktura

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Zobacz również:

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Infrastruktura

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Kasper Fiszer 11 września 2024

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Tabor i technika

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Daniel Siwak 09 lipca 2024

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: Przetarg na obsługę linii regionalnych

Prawo i polityka

Podkarpackie: Przetarg na obsługę linii regionalnych

Roman Czubiński 08 stycznia 2025

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Infrastruktura

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Zobacz również:

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Infrastruktura

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Kasper Fiszer 11 września 2024

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Tabor i technika

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Daniel Siwak 09 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5